21 november 2012

Vardag

En vanlig vardag kan bjuda på så mycket. Bara det att återuppta kontakt med en vän, eller som ikväll åka till Birsta med en fd arbetskollega, som jag naturligtvis också räknar till mina vänner. Morgondagen ska det handlas och städas lite på hemmaplan och sedan kommer husse hem. Tänk vad katterna har mycket att skvallra om då. Balkongen är ju så gott som klar och de har med all säkerhet följt arbetet från insidan av fönstret.

Än så länge tar jag mig inte ut på balkongen, men det jag ser av den ser inbjudande ut. Vår lilla lilla balkong ser verkligen ut som om den växt med utbyggnaden och den nya fronten. Ska bli spännande att se om jag kan släppa ut katterna ikväll efter Birsta shoppingen. Kanske man ska gå ner i källaren ikväll och plocka upp några gamla mattor som man tillfälligt kan lägga över betonggolvet på ballis.

Till helgen fyller maken år och det ska ordnas fika till dess. Men annars minns jag inte om det är något som är bokat till helgen. Vet att vi har diskuterat något, men kommer inte ihåg om det kom till något mer än bara funderingar.
/Helena

Inga kommentarer: