05 november 2012

Isig bil, bussmiss och promenad

Morgonen började inte som jag tänkt. Först så var det svårt att somna om efter att karln for vid 4 inatt, men det är inget att haka upp sig på. Bara att gå och lägga sig tidigare ikväll. Men sedan när jag skulle gå kom jag på att jag borde få iväg sopsorteringen och blev därför lite sen där redan. När jag kommer till bilen märker jag att motorvärmarsladden inte satt i och att det var pansaris på bilen. Jag startade bilen och började skrapa. Märkte ganska snart att det skulle ta tid. Det innebär att parkeringsplatserna troligast skulle vara upptagna innan jag kom fram.

Därför stoppar jag i sladden, låser bilen och går mot busshållplatsen. Nästan framme så ser jag bussen åka förbi mig, så jag går vidare till nästa stopp. Väl där orkar jag inte vänta på bussen utan fortsätter gå, höjer volymen på musiken i lurarna och snart går jag hela vägen till jobbet. Väl framme har besvikelsen runnit av mig och jag känner mig riktigt nöjd över veckans start med långpromenaden till jobbet.
/Helena

1 kommentar:

Anonym sa...

Som sagt du måste ha gått i hyfsat tempo för du var snabbt nere.

Puss från din karl.