13 november 2012

Balkongen närmar sig

Godmorgon. Klockan har ännu inte slagit sju och det är fortfarande mörkt ute. En tisdag och veckan ligger fortfarande i startgroparna. Igår lunchade jag med en annan arkivarie och idag ska jag möta upp med en tidigare kollega för lunch. Imorgon åker jag och en från mitt nuvarande arbete iväg i ett ärende och det blir då även över lunchen. Men resten av veckan planerar jag att inta lunch på min arbetsplats.

Balkongutbyggnaden har nu nått vårt hus och man är i full gång med ena trapphuset bredvid oss. Så nästa vecka är de säkert här och katterna får något att övervaka hela dagarna. Eftersom de inte behöver tillträde till lägenheten så behöver jag inte fundera på var jag ska göra av katterna. Istället ska jag dra upp persiennerna varje dag (det gör jag i och för sig varje dag ändå) och lyfta bort blommorna så katterna får sitta och titta.

Vår tanke sedan är att vitmåla så mycket som möjligt och det är vi inte ensamma om har jag märkt. Igår mellan tvättstugepromenaderna var jag och Eva E ut och gick. Ville naturligtvis kika lite och få inspiration av hur andra gjort. Då ser jag att väldigt många valt just vitt eller en väldigt ljus ljus färg som panelfärg. Vi måste byta vår panel då den blivit så hemsk men det som kommer istället ska vitmålas, precis som betongväggarna.
/Helena

Inga kommentarer: