09 november 2012

AW och Farsdag

Det är något särskilt med fredagar, särskilt efter det att man började jobba enbart vardagar dagtid. Redan på morgonen kan dagen kännas lite extra speciell och det blir bara bättre framåt dagen. Ska luncha med två vänner från gymnasietiden vid 11:30 och tänkte försöka sluta runt 15:00 idag. Har i och för sig tänkt försöka sluta tidigare varje dag denna vecka. Nu har det inte riktigt blivit så då jag alltid hittat något jag vill avsluta innan jag går hem. Idag ska jag bara lyckas :)

Igår kom mannen i mitt liv hem igen från veckans arbetspass och både jag och katterna är nöjda. Lite extra bra när han är hemma eftersom jag då får skjuts till jobbet och slipper bekymra mig om hur jag ska få hem bilen, eller ta bussen till stan på morgonen.

Det är nämligen AfterWork x 2 idag. Arkivpub samt AW med några kollegor, så jag börjar med att sitta med kollegor och sedan arkivarierna. Det blir nog ändå en väldigt lugn kväll.
Imorgon är det farsdagsfirande x 2 och då vill man vara pigg naturligtvis. Mitt på dagen hos min far och middag hos svärfar, ska försöka komma ihåg att ta med mig klipperisakerna. Vet inte om jag skrivit något om det, men sist jag friserade min far så slant jag lite så det blev liiiiite kort på ena sidan. Hahahaha, jag tror ändå att jag lyckades få till det, men eftersom det då blev så kort fram så är jag rädd att han får hockeyfrilla om ett tag. Tänkte försöka motverka det, för hans skull.

Nu ska jag fortsätta att göra mig i ordning för veckans sista arbetspass.
/Helena

Inga kommentarer: