27 oktober 2012

Efter årets kanske sista tjänsteresa

Hemma och det känns fantastiskt skönt. Ingen ny tjänsteresa inbokad och kanske det blir hemmaplan nu resten av året. Klev på tåget i Stockholm där det var kallt, men snörfritt. För att nästan 4 tuimmar senare kliva av iförd gympaskor i ett snöigt Sundsvall. Som tur var så stod taxin inne så jag behövde bara sätta mig och dessutom var min adress första stoppet.
Jag tycker om resorna och det har varit extra skoj när jag kunnat kombinera med att hälsa på Linda, Smilla och Stefan. Även om jag besökt med kort varsel har de varit noga med att jag ska känna mig välkommen. Nu sist för en och en halv vecka sedan så var Smilla vaken när jag kom så då fick jag se när hon och hennes mamma bakade. Tror väl aldrig jag sett en sådan söt bagerska med hatt och förkläde.
Måste bara dela med mig av de foton jag tog. Nu är de väldigt suddiga, men motiven ser man ju. Det här är alltså foton från tidigare tjänsteresa. Den senaste spenderades på hotell då det var för tre nätter och så länge vill man inte belasta vänner. Dessutom var vi många från vårt avlånga land som bodde där.
/Helena

Inga kommentarer: