17 mars 2009

Säljer kort

Jag har nu sorterat upp de kort som jag har till salu. De kan återfinnas på denna länk, jag uppdaterar eftersom nya kort skapas eller säljs. För att beställa, skriv ett mail till helenaenlund@hotmail.com. Jag utgår från 42 kronor kortet och då ingår porto, något kort kan jag själv känna att jag är mindre nöjd med och då sänker jag själv priset vilket jag upplyser om ifall det blir aktuellt. När beställning görs via epostadress skickar jag ut ett kontonummer som man betalar in till. Så fort betalningen är registrerad skickar jag beställningen. Kommer man hem till mig och köper direkt blir det 30 kronor per kort.

De kort jag sytt i med pärlor har jag fått en förfrågan om hur jag gör. På baksidan av de/det papper jag bestämt mig att dekorera ritar jag på frihand upp ett mönster. Sedan tar jag en nål och sticker hål med jämna mellanrum. När nålen med tråd är på framsidan av papperet trär jag på en pärla. Vid varje slut på mönstret vänder jag tillbaka med nål och tråd så jag fyller upp mellanrummen med pärlor på tillbakavägen. Det blir då ett tätare och jämnare pärlmönster.
/Helena

1 kommentar:

Ann sa...

Ja det var tråkigt att Timrå åkte ut! Det såg ju som sagt ljust ut ett tag!